Ile pali hybryda?

20-11-2019 13:00

Samochody hybrydowe powoli przestają być pojazdami wyłączenie klasy premium. Z roku na rok ich ceny stopniowo maleją, pozwalając coraz szerszemu gronu kierowców na zapoznanie się z tą nowatorską technologią. Zwłaszcza, że hybrydy są ciche, przyjaźniejsze środowisku oraz oferujące automatyczną skrzynię biegów, która stanowi ogromne ułatwienie dla mniej wprawionych kierowców. Wiele osób zastanawia się jednak, jak wypada spalanie w samochodzie hybrydowym, jeśli zestawimy je z tradycyjnymi silnikami. W niniejszym artykule przyjrzymy się właśnie tej kwestii.

Jak ergonomiczne są hybrydy SEAT-a?

Odpowiedź na pytanie, ile pali hybryda SEAT-a, nie jest jednoznaczna. Powodem jest tu fakt, że średnie spalanie takiego samochodu jest zależne od jego masy i wielkości, a także wydajności układu napędowego oraz tego, w jakim stopniu będziemy wykorzystywać silnik elektryczny podczas jazdy.

Najlepszym sposobem na to, jak obliczyć, ile pali samochód hybrydowy, jest zatem posłużenie się specjalnym kalkulatorem, dostępnym zarówno w wersji dokładniejszej, płatnej, jak i darmowej. Porównując za jego pomocą ilość paliwa, spalanego przez tradycyjnego Diesla, ze spalaniem interesującej nas hybrydy, będziemy w stanie zauważyć, że ta druga opcja wypada znacznie korzystniej.

Powodem jest tu fakt, że sporą ilość przejechanych kilometrów możemy pokonać na silniku elektrycznym. Dobrym progiem, którym możemy posłużyć się do obliczenia ergonomii, jest ilość spalonego paliwa na 100 kilometrów. Pozwoli nam to zauważyć znaczące różnice w cenach, które musielibyśmy zapłacić na stacji.

Hybryda przy rocznym przebiegu

Jeśli nasz samochód nie pokonuje w skali roku odległości większej niż 7500 km, niskie spalanie hybrydy zapewni nam darmowe przejechanie setek metrów. Na przykład pokonując trasę 1500 metrów, możemy włączyć silnik elektryczny podczas dojazdu do celu, zaś wracając do domu – posłużyć się silnikiem benzynowym, którym możemy ​tr 2/3 dodatkowo podładować baterię.

Hybryda jest także idealnym wyborem dla mieszkańców dużych miast, spędzających dłuższe chwile w korkach i pokonujących około 15 000 km rocznie. Ponieważ niska szybkość pozwala nam na wykorzystanie wyłącznie zasilania elektrycznego, oszczędności w tankowaniu staną się widoczne bardzo szybko. Jednocześnie, nowa hybryda zapobiegnie emisji szkodliwego smogu, z którym wciąż zmagają się liczne polskie miejscowości.

Hybrydy SEAT-a rekomendowane są również kierowcom długodystansowym, pokonującym rocznie blisko 30 000 km. Układ hamulcowy w najnowszych modelach jest niezwykle wytrzymały, zaś brak alternatora, pasków klinowych i rozrusznika sprawia, że samochód jest tańszy w naprawie.

Przesiadając się z dotychczasowego Diesla na hybrydę, nie musimy również obawiać się, że samochód będzie zachowywać się inaczej. Auta z silnikiem elektrycznym nie odbiegają w żaden sposób od modeli tradycyjnych, oferując nam jednocześnie lepszą kulturę pracy oraz spore oszczędności.