Nowy SEAT Leon już po premierze

29-01-2020 10:34

Nowy Leon zdecydowanie różni się od poprzednika. Charakteryzuje go bardziej wydajny systemem napędowy, innowacyjna łączność z otoczeniem, udoskonalona technologia wspomagania jazdy oraz przyciągający wzrok design.

SEAT Leon jest flagowym i kultowym już modelem w ofercie marki. Świadczy o tym sprzedaż pojazdów trzech poprzednich generacji na poziomie 2,2 mln sztuk. Wczorajsza premiera zapoczątkowała nowy rozdział w historii Leona. Nowy model został zaprojektowany i wyprodukowany w zakładach SEAT-a w Martorell pod Barceloną.

– SEAT Leon to nasz bestsellerowy model, dlatego chcieliśmy sprostać oczekiwaniom jego fanów. Zainwestowaliśmy ponad 1,1 miliarda euro w opracowanie i produkcję nowej wersji, koncentrując się przede wszystkim na projekcie pojazdu i wyposażeniu zakładów – powiedział Casten Isensee, pełniący obowiązki Prezesa SEAT SA. – W 2019 roku pobiliśmy kolejne rekordy. Sprzedaliśmy ponad 570 tys. samochodów, największy wolumen w 70-letniej historii firmy. Ponadto osiągnęliśmy też najlepszy do tej pory poziom produkcji – z linii produkcyjnych w zakładach w Martorell zjechało ponad 500 tys. aut. Wkraczamy w 2020 rok z optymizmem – dodaje.

Design – udoskonalone proporcje i jeszcze odważniejsze wnętrze

Nowy Leon został zbudowany na zaawansowanej platformie MQB Evo. Zapewnia ona większą dowolność w projektowaniu i uzyskanie lepszych proporcji. W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer (kombi) samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Pod względem designu nowa generacja czerpie z poprzedników, jednak nadwozie ma swoje mocne wyróżniki. Karoseria stała się bardziej elegancka i wielowymiarowa. Padające na lakier światło załamuje się pod wieloma kątami, wzmacniając wrażenia optyczne.  Charakterystyczne są opływowe kształty i precyzyjne połączenie ostrych krawędzi z wytłoczeniami w kluczowych miejscach nadwozia. Bryła samochodu przyciąga wzrok a właściwości aerodynamiczne są jeszcze lepsze. Światła LED z tyłu są rozciągnięte na całej szerokości pojazdu. Drzwi bagażnika podkreślają dynamizm, nawet gdy auto pozostaje w bezruchu.

Wnętrze Leona łączy funkcjonalność, minimalizm i elegancję. Tworząc środek pojazdu inżynierowie kierowali się zasadami ergonomii by zwiększyć komfort kierowcy jak i wszystkich pasażerów. SEAT Leon spełnia też jedną z najważniejszych funkcji – jest praktyczny. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).

Nowy SEAT Leon wyznaczy świetlaną przyszłość segmentu

Nowością jest udoskonalona łączność z pojazdem. Aplikacja SEAT Connect, którą można pobrać na dowolne urządzenie mobilne, pozwala na zdalne aktywowanie i kontrolowanie wielu funkcji, aby zmaksymalizować komfort i bezpieczeństwo kierowcy.

Szeroka gama najbardziej zaawansowanych silników

Gama silników czwartej generacji SEAT-a Leona jest bardzo szeroka. Dostępnych jest wiele wariantów jednostek: silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), napędzane gazem ziemnym (TGI)( wersja silnikowa obecnie nieplanowana do wprowadzenia w Polsce) oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hyprydowej plug-in (eHybrid). Wszystkie opcje zapewniają najwyższy poziom wydajności, a każdy pojazd jest dostosowany do zamontowanego w nim silnika.

Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (66 kW/90 KM i 81 kw/110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 140 kW/190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Nowy SEAT Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 85 kW/115 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 96 kW/130 KM(wersja silnikowa obecnie nieplanowana do wprowadzenia w Polsce).

Po raz pierwszy w historii SEAT Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V, która zapewnia jeszcze wyższą wydajność (1.0 TSI 81 kW/110 KM lub 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG). Jako że elektryfikacja pozostaje jednym z najważniejszych założeń strategicznych SEAT-a, najnowszy model będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 150 kW/204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

Najbezpieczniejszy samochód w historii SEAT-a

Proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania zdecydowały o tym, że nowy Leon to najbezpieczniejszy samochód, jaki kiedykolwiek opuścił zakłady produkcyjne SEAT-a. Nowy model zawiera szereg czujników, które gwarantują podróżującym najwyższy dostępny obecnie poziom bezpieczeństwa. Adaptacyjne zawieszenie (DCC) sprawia, że sposób jazdy samochodu zmienia się w zależności od warunków na drodze i wymagań kierowcy. System nieustannie kontroluje otoczenie i dostosowuje zawieszenie, optymalizując tłumienie drgań oraz zwiększając komfort i dynamikę jazdy.

Zupełnie nowa generacja SEAT-a Leona oddaje wszystkie wartości marki i stanowi wyraz jej wizji. Nowy model wywrze ogromny wpływ nie tylko w swoim segmencie, ale całej branży motoryzacyjnej. Premiera sprzedażowa nowego SEAT-a Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.